środa, 18 stycznia 2017

Planning system

Hej Kochani, dziś podzielę się z Wami moim systemem planowania i zbiorem samych plannerów, zdradzę co się u mnie sprawdza i co robię aby być zorganizowana i dokładna w tym co robię. zatem do dzieła!

Początek roku i planner roczny
 Wraz z rozpoczęciem nowego roku staram się mieć już uzupełniony nowy kalendarz o ważne daty, jak urodziny czy rocznice. Nanoszę również wydarzenia i ważne terminy, które mam już zaplanowane lub odbywające się cyklicznie. W plannerze prowadzę również dziennik obserwacji skóry i spisuję posiłki, którymi w ciągu dnia się raczyłam. Mój główny planner nie jest rzeczą, którą mam zawsze przy sobie, leży na moim biurku i pozwala mi lepiej rozplanować poszczególne dni i tygodnie. Jest w nim wszystko, dlatego trzymam go w bezpiecznym miejscu;)


Planowanie tygodnia

Obok głównego plannera gdzie zapisuję najważniejsze zadania i plany na dany dzień, prowadzę również tygodniowe listy rzeczy do zrobienia. To mój magiczny sposób na pamiętanie o wszystkim. W niemal każdą niedzielę sporządzam plan na cały kolejny tydzień z uwzględnieniem zapisów z plannera, wciągu tygodnia uzupełniam ją o sprawy, które wychodzą w trakcie tygodnia, to swego rodzaju lista "to do" na dany dzień, zawiera ona jednak tylko ogólne określenia danych czynności, jak np. spakuj walizkę na wyjazd.


 
Listy i notesy

Listy to coś dla mnie tak naturalnego jak oddychanie😜 Ok. to trochę przesadzone stwierdzenie, ale uwierzcie mi nic tak nie uprości waszego życia jak lista. Rozpisanie nawet z pozoru banalnej czynności sprawi, że poświęcicie na nią mniej czasu (z listą zawsze idzie sprawniej) i macie pewność, że o niczym nie zapomnicie, a w przypadku dużego pośpiechu jest nieocenionym sprzymierzeńcem.




Świetną sprawą jest tworzenie list na smartfonach, są wygodne, zmniejszają prawdopodobieństwo, że dana lista gdzieś się zawieruszy i zawsze będziemy ją mieć przy sobie. Jest to tyle ważne, że czasem znajdziemy się w jakimś miejscu, dajmy na to w sklepie, trochę przypadkiem a mielibyśmy w nim coś do kupienia np. kończy nam się podkład, a na You Tubie mówili o jakimś fajnym, który z chęcią by się przetestowało lub nie pamiętamy oznaczenia szminki, i bam sprawdzasz listę (ja mam taką, którą nazwałam 'warte sprawdzenia') i już znamy odpowiedź.

A oto aplikacja, z której korzystam i jestem zadowolona: 

KLIK NA ANDROID

 Oddzielną kategorią dobrego planowania są notesy, dzienniki czy zeszyty.
Są to zazwyczaj rzeczy lekkie, poręczne, można je mieć zawsze w torebce, bo nie zabiorą wiele miejsca. Notes i długopis towarzyszą mi niemal wszędzie, służą do zapisywania wszelkich spraw, które wynikną w toku dnia lub tworzenia list i zapisków kiedy jestem na wyjeździe.


Od kilku już lat jestem szczęśliwą posiadaczką, świetnej jakości etui marki Wittchen, w którym przechowuję nie tylko mój aktualny notes i długopis, ale również trzymam w nim papierowe listy, które w danym momencie chcę mieć przy sobie, potrzebne dokumenty, recepty, bilety czy co tam w danej chwili muszę przechować w torebce. Mam w nim również aktualny kalendarz miesięczny, który uzupełniam o najważniejsze terminy, przydaje się on przy umawianiu spotkań. 



Mój sposób planowania sprawdza się, i jest stworzony dla moich potrzeb, wiem, że jednym może się wydawać zbyt skomplikowań, inni uznają, że jest za mało profesjonalny, jednak wciąż się uczę i ulepszam ten system. Bardzo chętnie wysłucham Waszych rad i sugestii, jak go poprawić lub jak wygląda planowanie w Waszym wydaniu.

Listy i kalendarze do druku ostatnio pozyskuję z bloga MY PINK PLUM, jego autorka jest naprawdę utalentowaną i miłą osobą, można jej również posłuchać na YOU TUBE, jeśli ktoś ma ochotę zobaczyć lub posłuchać to serdecznie polecam. 

Ściskam cieplutko. Pa;)

 

1 komentarz:

  1. Fajny blog, wpadniesz do mnie? 💖
    https://jolielifestyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń